Procentai




RETRO

Norite pradėti savo verslą? Ką reikėtų žinoti

verslSakoma, kad sėkmingus žmones nuo nesėkmingų skiria vos vienas dalykas. Tiek vieni, tiek kiti turi svajonių, tačiau tik pirmieji imasi jų įgyvendinimo nepaisant to, kiek tai pareikalautų. Jeigu esate vienas iš tų, kurie mėgsta ne tik planuoti mintyse, bet ir nebijo imtis veiksmų numatytiems planams pasiekti – pateikiame keletą faktų, kuriuos reikėtų žinoti prieš pradedant savo verslą.

 

Verslą galima pradėti neturint reikiamo pradinio kapitalo.

Pradinio kapitalo stoka dažnai yra vienas labiausiai nuo verslo kūrimo atbaidančių faktorių. Problema ta, kad norėdami sutaupyti reikiamą sumą galimai užtruksite, o laikas visuomet bėga ne jūsų naudai. Per šį laiką galimai jūsų idėja taps neaktuali (arba realizuota kitų), rastas verslui patalpas išsinuomos kas nors kitas, o galiausiai gal ir nebeliks tiek užsidegimo, kiek turite dabar.

Bene geriausias sprendimas –pasiskolinti savo verslui. Tokiu būdu galėsite turimas idėjas įgyvendinti nieko nelaukiant ir iš sėkmingai veikiančio verslo jau netrukus pradėti gauti grąžą.

Paklauskite savęs, ką pasiūlysite klientui?

Dažnai pirmą verslą kuriantys entuziastai turi keletą jiems patinkančių verslų pavyzdžių, į kuriuos lygiuojasi. Dažniausiai šie autoritetingi verslai ir veikia būtent toje nišoje, kurioje nori įsitvirtinti ir būsimas verslininkas. Nors turėti sektinų pavyzdžių yra pagirtina ir netgi būtina, tačiau svarbu nepamiršti savęs paklausti – o ką kitokio mano verslas pasiūlys nei konkurentai? Kodėl klientas turėtų būti suinteresuotas rinktis mano prekę ar paslaugą?

Kol atsakymų į šiuos klausimus neturėsite, verslo geriau nepradėkite – jis bus pasmerktas lėtai mirčiai. Veikti pradėkite tik tuomet, kai aiškiai žinosite, kodėl teikiate būtent tokią pasiūlą ir nuoširdžiai tikėsite jos nauda.

Svarbu įvertinti konkurencinę rinką.

Prieš įgyvendinant planą taip pat svarbu įvertinti ir konkurencinę rinką. Kitaip tariant, net ir pati geriausia idėja gali nepasiteisinti, jeigu neįvertinsite tokių išorinių faktorių kaip paslaugos ar prekės teikimo lokacija, aplink įsikūrę konkurentai.

Pavyzdžiui, dvejoms, šalia įsikūrusioms ir vienodai kokybišką maistą teikiančioms užkandinėms teks dalintis klientų ratu. Vieni rinksis mieliau lankytis vienoje, kiti – kitoje. Kitu atveju, jeigu būtent toje vietoje veiktų tik viena užkandinė, didesnis klientų srautas kryptų būtent į ją.

Kai kuriais atvejais galbūt konkurencinės aplinkos įvertinimas leis suprasti, kad turima idėja nepasiteisins ir užkirs kelią nesėkmei, skatindama ieškoti naujų lokacijų arba idėjų verslo tobulinimui.

Atsižvelkite į savo ir kitų komandos narių stipriąsias savybes.

Tai – taip pat itin reikšmingas aspektas. Akivaizdu, kad komanda, kuri dirba ne vien dėl pinigų, bet ir vedini stipraus prasmės pojūčio, pasiekia kur kas aukštesnių rezultatų. Todėl nereikėtų priimti sprendimų dėl verslo kūrimo vien vadovaujantis statistiniais duomenimis apie prognozuojamų paslaugų ar prekių paklausą. Visų pirma, nuoširdžiai atsakykite sau į klausimus – kas jums iš tiesų rūpi, kas jums įdomu ir kokios yra jūsų stipriosios savybės, kurios galėtų pasitarnauti verslo kūrime?

Nuosekliai planuokite.

Galiausiai, nė vienas sėkmingas verslas neapsieina be nuolatinio planavimo ir skaičiavimo. Jūs kaip verslo savininkas turite būti pasirengęs viskam ir turėti bent keletą atsarginių planų, kurių imtumėtės ištikus nesėkmei ar krizei. Todėl itin svarbu, kad atsakingai įvertintumėte turimas galimybes, išorės veiksnius, galimas rizikas bei konkurencinę rinką.

Taigi iš anksto kruopščiai parengti planai leis operatyviai reaguoti ir veikti racionaliai. O tai reiškia –  išvengti daugybės klaidų, kurios neretai tampa greitų sprendimų palydovėmis. Galiausiai, planavimas leidžia labiau pasitikėti savimi ir ramiau miegoti naktimis.

23-303

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode